Köpvillkor

Dessa villkor gäller mellan dig som beställare (kund) och oss som säljare (företag).

Allmänt

Köpinformation
När du handlar via Internet gäller konsumentköp- och distansavtalslagen. Denna lag skyddar dig som konsument när du handlar på distans. Läs mer hos Konsumentverket. Diamanda.se reserverar sig för förändringar i sortimentet och har rätt att ta bort varor ur sortimentet innan ett köp har gått igenom. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning av varor. Alla försök till bedrägerier polisanmäls. Vi förbehåller oss rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks.

Orderbekräftelse
Om något är fel med beställningen, kontakta oss snarast.

Priser
Priserna är i svenska kronor. Vi reserverar oss rätten för prisändringar utan någon förvarning för eventuella prisfel. Du betalar alltid det pris som visas när din beställning utförs, om du köpt en vara till ett felaktigt pris meddelas du om detta och du får tillbaka dina pengar.

Tryckfel och produktbilder
Diamanda.se reserverar sig för eventuella tryckfel i texter på denna webbsida. Vi ger ingen garanti att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi strävar dock alltid efter att återge en så liknande bild som möjligt av produkten.

Betalningssätt
Du kan betala direkt till vårt bankkonto eller så kan du betala via Swish
Vi skickar inte fakturor.

Swish
Med Swish betalar du snabbt och smidigt med din mobiltelefon. Allt du behöver göra är att ladda ned Swish-appen och sedan följa instruktionerna i kassan när du ska betala.

Ordern skall vara betald 7 dagar från beställningsdatumet, annars så stryks ordern.

 

Frakt och leverans

Leveranstid
Normal leveranstid på varor som finns i lager är 1-3 arbetsdagar från det att vi har mottagit din beställning, förutsatt att Posten håller sina lovade leveranstider.

Fraktkostnad och Emallage
Vi går efter postens portotabell och när du kommer till kassan ser du hur mycket det blir i frakt. Alla priser inkluderar även emballage kostnad.

Leveranssätt
Vi skickar alla våra paket med Posten.

Transportskador
Om en vara från diamanda.se skadas i transport, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, ber vi dig att kontakta oss via formuläret på hemsidan. Reklamera dina produkter inom 8 dagar från det att du mottar ditt paket.

 

Reklamationer och ångerrätt

Öppet köp och Byten
Du har full bytes- och returrätt (ångerrätt) i 14 dagar efter det att du mottagit varan om du inte är nöjd med din vara.

För att få lämna tillbaka en produkt måste den vara oanvänd (endast provad) samt att alla eventuella etiketter sitter kvar. Du ansvarar för varan tills dess att vi mottagit den. Du står endast för returkostnaden själv. Varor som återsänds mot postförskott utlöses ej av oss. När vi registrerat returen makulerar vi din faktura, skickar ut en ny justerad faktura om du valt att behålla någon produkt.

Reklamation
Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor.

Specialbeställning
Jag kan även ta emot specialbeställningar på Armband, Örhängen, Halsband och Glasmarkörer.
Leverans tiden på dessa beställningar kan ta någon vecka längre beroende på om jag har materialet hemma eller inte. Även specialbeställningar kan returneras.

Övrigt

Säkerhet och behandling av kunduppgifter
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via telefon eller e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Diamanda.se kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Om du vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev. Enligt personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår kundservice.