Här hittar du vanligt förekommande frågor med svar!

Kommer att fylla på med frågor och svar allt eftersom.

 

 

Samla poäng?

Du samlar poäng genom att handla i shopen! För varje 1 krona du handlar för så får du 1/2 poäng
Du måste vara en registrerad kund på hemsidan för att du skall kunna samla poäng!
Logga in på ditt konto och där på första sidan hittar du hur många poäng du har!
När du har samlat in 100 poäng så får du 50:- att handla för! Du får då en kod som du kan använda så dras rabatten av ditt belopp i kassan vid ditt nästa köp!

Går du ur Diamandas kundklubb innan du får ihop till en kod så bränner dessa poäng inne.

 

Smyckesparty

Jo, det är när jag kommer hem till dig eller till en lokal du ordnat och visar upp mina smycken.
Absolut. Värden/Värdinnan har tre olika presenter att välja mellan.

Ett Valfritt armband
2 par örhängen
Ett valfritt halsband

(undantaget Välgörenhets armbanden)


Dessutom skulle det totala försäljningsvärdet överstiga 1500:- så får värden/värdinnan även ett presentkort på 300:-

 

Logga In

Uppe till höger hittar du länken till att logga in. Klicka där och följ anvisningarna.
Vid problem kontakta webmastern

 

Fight Cancer

För varje smycke som går under Fight Cancer benämning skänker jag idag 20 kr till Cancerforskningen.

 

Armbandsgaranti

Garantin ingår på alla armband som är av design Diamanda. Det som gäller är att om armbandet går sönder
eller om du specialbeställt ditt armband och det inte passar som du tänkt så är det bara att skicka tillbaka det till mig
så justerar jag det till din belåtenhet.
Nej, det är helt gratis. Förutom att du får själv betala porto och ev. kuvert för returen. (endast postens avgifter)

 

Leveranstid

Jag försöker alltid att skicka din beställning dagen efter du gjort den på sidan, förutsatt att du har betalat med swish. Betalar du via banköverföring så skickas din beställning dagen efter jag ser att dina pengar kommit in på mitt konto.
På vissa produkter kan man göra en restorder, det betyder att jag måste göra smycket efter att du gjort din beställning. Det kan också hända att inte alla delar finns hemma så jag måste beställa. Då kan det ta upp till en månad men då får du ett meddelande och får avbryta ordern om du inte vill vänta.

 

Leveransen

Kontakta oss via e-post (info@diamanda.se) om du inte har fått dina varor inom 14 dagar efter att du har betalat beställningen, så löser vi det.
Kontakta oss via e-post om du upptäcker att en vara saknas eller att du har fått fel vara. Självklart vill vi rätta till felet så att du blir nöjd. Vi står också för eventuella returkostnader om du har fått fel vara. När en vara är slut i lager och restnoteras eller inte kan levereras skickar vi alltid med en lapp om det. Om något saknas och du inte har fått någon lapp är det alltså sannolikt att det har blivit fel vid packningen.
Självklart ska du få hela varor. Kontakta oss via e-post (info@diamanda.se) så löser vi det, antingen genom att du får en ny vara eller genom att du får pengarna tillbaka. Skicka gärna med ett foto på den trasiga varan via mail. Behåll varan tills vi har meddelat hur du ska göra med den.

 

Kvalitet, Form, Material.

Alla våra örhängskrokar är nickelsäkra.
Eftersom 100% nickelfrihet aldrig kan garanteras får vi enligt EU:s regler inte skriva "nickefritt".

Smyckesdelar i rostfritt stål kan innehålla nickel, För riktig känsliga personer rekommenderar vi äkta silver, gold filled eller titan.

 

Distansköpslagen

Konsumenter har som grundregel rätt till 14 dagars ångerrätt när de handlar på distans och utanför affärslokaler, men det finns vissa undantag.

Om du köper en vara börjar ångerfristen gälla dagen efter att Du tagit emot varan.

Om du köper en tjänst börjar ångerfristen gälla dagen efter att avtalet ingåtts.

Ångerrätten gäller inte för alla sorters köp. Den gäller exempelvis inte för den som köper en resa eller en specialtillverkad produkt.
Det är konsumenten som ska stå för returfrakten om konsumenten ångrar sitt köp, förutsatt att säljaren har informerat om det innan köpet.
Det är säljarens skyldighet att se till att konsumenten får information om ångerrätten innan konsumenten ingår avtalet. Om denne inte gett tillräcklig information förlängs ångerfristen.

Är det fel på varan (en reklamation) är det säljaren som ska stå för returfrakten.
Stäng meny