
Beställning
Jag har inte fått någon orderbekräftelse?
En automatisk orderbekräftelse skickas till din e-postadress efter att ordern har gått igenom. Hittar du den inte i din inkorg efter några minuter, kolla i skräpkorgen. Kontakta order@diamanda.se om om du fortfarande saknar bekräftelsen efter 15 minuter.
Om du har handlat i inloggat läge eller registrerat konto i samband med din beställning kan du även se din orderbekräftelse på mina sidor.
Om du har handlat i inloggat läge eller registrerat konto i samband med din beställning kan du även se din orderbekräftelse på mina sidor.
Kan jag göra ändringar på min order?
Kontakta order@diamanda.se så snabbt som möjligt om du upptäcker ett fel på din order eller om du vill göra ändringar. Glöm inte att skicka med ordernummer i mejlet. Observera att vi inte har möjlighet att göra justeringar om ordern redan är packad eller skickad. Vi kan heller inte garantera att vi hinner justera din order under dagar med högt försäljningstryck.
Hur skapar jag ett inloggningskonto?
Du skapar ett konto genom att bocka i rutan för “Skapa inloggnings konto” i kassan när du handlar. När du har skapat ett konto kan du logga in för att se gamla beställningar och sparade produkt favoriter samt justera dina kund uppgifter. Du kommer också att få erbjudanden och kampanjinformation via e-post. Du kan när som helst avregistrera dig från våra utskick.
Leverans
Hur lång är leveranstiden?
Beställningar som inkommer innan kl 14 (helgfria vardagar) skickas i regel från vårt lager samma dag. Beroende på var i landet du bor tar leveransen i normala fall 1-3 vardagar. Observera att leveranstiden kan variera beroende på vilket fraktalternativ du väljer i kassan.
Var är mitt paket?
Skickas ditt “brev” med vanlig postgång, kan man inte spåra vart det befinner sig.
Har du bokat “Skicka Lätt” så får du med en sädningsnummer så du lätt kan se var ditt brev/paket är. När paketet skickas får du en leveransbekräftelse via e-post. I mejlet finns ett sändningsnummer och en länk som gör att du själv kan spåra försändelsen. Håll gärna koll på paketet via spårningen då det i sällsynta fall kan hända att ombuden missar att avisera paketet.
Har du bokat “Skicka Lätt” så får du med en sädningsnummer så du lätt kan se var ditt brev/paket är. När paketet skickas får du en leveransbekräftelse via e-post. I mejlet finns ett sändningsnummer och en länk som gör att du själv kan spåra försändelsen. Håll gärna koll på paketet via spårningen då det i sällsynta fall kan hända att ombuden missar att avisera paketet.
Skickar ni beställningar utomlands?
Nej, i dagsläget tar vi enbart emot beställningar som ska levereras inom Sverige.
Betalning
Vilka betalningsalternativ har ni?
I kassan kan du välja mellan att betala med Swish eller Klarna. Väljer du Swish krävs tillgång till Swish-appen. Läs mer under rubriken “Företag och kommunala verksamheter” för information om faktura.
Jag hittar inte min faktura?
Om du har valt att betala med Klarna faktura skickas fakturan till den e-post du angivit vid beställningstillfället. Kolla i skräpkorgen om du har mottagit dina varor men ännu inte fått fakturan. Du kan också se dina fakturor genom att logga in på Klarnas webbplats eller app.
Kontakta Klarnas kundservice för frågor gällande din faktura.
Kontakta Klarnas kundservice för frågor gällande din faktura.
Retur & reklamation
Jag har ångrat mig, kan jag returnera min order?
Absolut! Som kund hos oss har du rätt till 14 dagars returrätt från det att du mottagit din vara. Med undantag för specialbeställda produkter som är personligt präglade.
Returfrakten bekostas av dig som kund. Information om hur du returnerar produkter hittar du längst ned i menyn Returer & Reklamationer
Returfrakten bekostas av dig som kund. Information om hur du returnerar produkter hittar du längst ned i menyn Returer & Reklamationer
Min vara är skadad/jag fick fel vara
Meddela oss så snart som möjligt om du har mottagit skadade eller felaktiga produkter. Skadade varor ska reklameras enligt våra rutiner för returer.
Har du mottagit fel produkt ber vi dig kontakta oss på order@diamanda.se
Har du mottagit fel produkt ber vi dig kontakta oss på order@diamanda.se
Företag & Föreningar
Kan jag beställa som företag?
Ja, då kontaktar du mig direkt via formuläret under “Kundtjänst” innan du gör din beställning.
Jag arbetar inom kommun/landsting, kan jag beställa mot faktura?
Visst får Ni beställa mot faktura. Kontakta Oss innan Ni gör en beställning.
Övriga Frågor
Har ni en fysisk butik?
Nej, vi säljer enbart via vår webbshop. Eller på diverse Marknader eller Loppisar. Du kan också om du har vägarna förbi få komma hem till mig och se vad jag har, men då får du ringa först och boka med mig.
Vill ni sponsra mig?
Kontakta oss gärna och beskriv din idé så återkommer vi till dig. Glöm inte att skicka med länkar till eventuella sociala medier och bloggar.