Returer & Reklamationer
Som kund har du alltid rätt till 14 dagars returrätt för ej personifierade produkter. För att göra en retur måste du alltid kontakta oss via e-post.
Följande kriterier ska vara uppfyllda vid en retur:
- Varan är oanvänd.
- Förpackningen och varan är fria från skador.
Hur gör jag en retur?
Skicka ett mejl till retur@diamanda.se nedanstående information:
- Ordernummer.
- För- och efternamn.
- Telefonnummer.
- Vilka produkter du vill returnera inklusive antal, artikelnummer och namn.
- Orsak till retur.
Returfrakt
Returfrakt betalas av dig som kund.
Paketet ska skickas till:
Diamanda
Elisabeth Koivumaa
811 41 SANDVIKEN
Postförskott eller annan returfrakt accepteras ej om vi ej kommit överens om detta.
Emballage
Om möjligt ber vi dig återanvända kartongen som produkten kom i. Det är viktigt att produkten är ordentligt förpackad för att undvika skador under leveransen. Om transportskador uppkommer p.g.a. bristfälligt emballage görs ett avdrag motsvarande skadans storlek på återbetalningen.
Återbetalning
Återbetalning sker inom 10 dagar efter att vi mottagit din retur. Du återbetalas via Swish eller Klarna, beroende på vilket betalningsalternativ du använt vid köpet.
Reklamation
Vid reklamation ska vi alltid kontaktas innan produkter skickas tillbaka.
Om varan är skadad eller bristfällig kan du istället göra en reklamation. Du följer då samma rutiner som vid en retur. Det är viktigt att du beskriver orsaken till reklamationen i ditt mejl. Vid en reklamation behöver du inte betala för returfrakten. Vi betalar dig för returfrakten när vi mottagit returen.
Om vi bedömer att en reklamerad vara inte är skadad, bristfällig eller felaktig behandlas reklamationen som returrätt och kostnad för returfrakt tillkommer.